Kiristystenhallintajärjestelmä

22.05.2017

Yksi asia joka on jäänyt vähemmälle huomiolle on valvontayrityksen rooli. Sen roolihan on playbookin mukaan, että "se pysyy taustalla, mutta on keskiössä". Excipio/Tecxipion tuote jota he myyvät ei nimittäin ole torrent-parvista IP-osoitteita keräävä valvontajärjestelmä. Sellainen järjestelmä nimittäin on melko triviaali toteuttaa.

Heidän tuotteensa on kiristystenhallintajärjestelmä. Case Management System, CMS
Järjestelmä hoitaa kaiken, lähtien IP:iden keräilystä todisteiden hankintaan, kirjeiden kirjoittamisesta uhrien valitsemiseen ja sopimusten laadintaan. Ei siis ole mitään tarvetta että henkilötietoja pääsisi vuotamaan päämieheltä toiselle, koska kaikki henkilötiedot syötetään globaalisti yhteen ja samaan uhritietokantaan. Useimmissa tapauksissa päämies on tätä tarkoitusta varten perustettu pöytälaatikko-osoite. Kirjeisiin maksamattomille tehdään seuraavasti:

Steps for starting a case (Stage 2)
What does APMC do if any infringer(s) refuse to settle?
Step 1 BPO Cebu will put those infringers into a special database (i.e., Monitoring System 2)
Step 2 BPO Cebu will have someone analyzing the IP names & addresses.
Step 3 BPO Cebu will select suitable targets to litigate individually

Huomatkaa: Uhrin henkilötiedot ovat jo selvillä. Vasta sitten käynnistetään "Monitoring system 2" joka arvattavasti kerää mm lokeja ja "todisteita", joita mahdollisesti käytetään oikeudessa. Seuraavaksi Filippiinien toimisto tarkistaa, onko uhreilla maksukykyä:

Stage 1 - BPO Cebu Office will take a target approach in determining an individual lawsuit.
Stage 2 - APMC doesn't just file a lawsuit from any IP address they find.
Stage 3 - BPO... will conduct a due diligence or an investigated approach for an IP address
Stage 4 - BPO will determine who does it belong to.
Stage 5 - BPO will determine which ISP it is.
Stage 6 - BPO will determine what are the connected infringements in monitoring system 2(i.e., can we find who's associated with that IP address). Monitoring system 2 allows APMC to profile individuals based on their download history
Stage 7 - Using the monitoring system 2, BPO... will select individuals who are wealthy and are likely to settle & put those in an individual lawsuit.
Stage 8 - This allows APMC to get the return on their investment (i.e., the $400 costs involved to file for every individual lawsuit).

Järjestelmään kuuluu myös "Podio", joka on työpöytä-applikaatio, joka sisältää tiketti-träkkäystoiminnon. Podion avulla voi hoitaa kommunikaation, laskutuksen, työtilat ja verot.
Sen avulla voi tarkistaa mm. kuka omistaa oikeudet mihinkin teoksiin eri territorioilla

Esityksen lopussa on mukana selostus, mitä valvontaohjelmiston luotettavuusselvitys sisältää, ja ei varmaan tule kenellekään yllätyksenä että se on sisällöltään identtinen Suomessa ja Amerikassa huijaukseksi paljastuneisiin selvityksiin. Allekirjoittajaksi ilmoitetaan jo legendaksi muodostunut "we're hoping the judge does not question his qualifications too much" -Daniel Macek.

Eivät lakitoimistot tätä sirkusta pyöritä, vaikka kovasti esittävät seremoniamestaria.
Toiminta on kansainvälisesti johdettua "settlement factory"-toimintaa.

Vapaasti suomennettu versio eri vaiheista: Pastebin

Tekstissä mainittuja käsitteitä:
APMC - Anti Piracy Management Company (=Guardaley/IPP/Excipio/Tecxipio/CD/MaverickEye)
BPO - Business Process Outsourcing (ulkoistettu prosessi)
CEBU - Saari Filippiineillä

Kirjoitus on muokattu käyttäjän Mosu2016 tekstistä MuroBBS-keskustelupalstalla. (Linkki)

Lähteet:
Devil's Cookbook Linkki